Maironio memorialiniame bute kiekvienas mokinys pagal duotus aprašymus suranda eksponatus. Vėliau dalijamasi įspūdžiais, aptariami rezultatai.
Programos metu varžosi 2 žaidėjų grupės, kuriose yra vienodas narių skaičius. Kiekvienas žaidėjas gauna atskirą užduočių komplektą (taigi derinamas ir individualaus darbo metodas), tačiau, iškilus neaiškumams, jis gali kreiptis į savo komandos narius, prašydamas pagalbos. Abi komandos tarpusavyje rungtyniauja, kuri komanda padarys mažiau klaidų, taip skatinama atidžiau pasižiūrėti į užduočių atlikimą, nes vertinama visa komanda, o ne atskiras jos narys.
Kas gi taip sudomino moksleivius? Tegu jie patys atsako ir į šį klausimą: „Įėjome į prieškambarį. Nors tai ir prieškambaris, po kurio buvo vienas už kitą gražesni kambariai, tačiau savo puošnumu jis yra gražesnis net už auklėtojo namus! Kur ten už auklėtojo, jis gražesnis už mano namus, ekskursijos vadovė suskirsčiusi mus į dvi komandas, išdalino po dešimt lapelių su užšifruotais daiktų, kuriuos reikėjo rasti, aprašymais. Priėmęs šį žaidimą kaip rimtą išbandymą, puoliau vykdyti užduotis. Buvo visai smagu, aš nesuradau tik dviejų daiktų, tad teko prašyti pagalbos, visi klasės draugai su šypsena veiduose lakstė po kambarius ir atsakinėjo į kortelėje užduotus arba užšifruotus klausimus, kadangi Maironis gyveno tik aštuoniuose to namo kambariuose, todėl mums neteko apžiūrėti viso muziejaus, o gaila… Bet geriau pagalvojus, to, ką pamačiau, man užteks ilgam, daugiau įspūdžių tikrai nereikėjo.“
Rekomenduojame 5–8 kl. moksleiviams.