Moksleiviai, susipažinę su pagrindiniais Maironio gyvenimo ir kūrybos faktais, kartu su ekskursijų vadove pasivaikščioję po Maironio memorialinius kambarius, dalijami į kelias grupes, kad savo nuomonę galėtų pasakyti kiekvienas mokinys.
Grupėse suformuluojami klausimai ir temos, ieškoma atsakymų ir sprendimų, analizuojama ir apibendrinama, apgalvojus ar spontaniškai prieinama prie tam tikrų išvadų. Grupinės užduotys vykdomos literatūrinėje ekspozicijoje, patys atradę atsakymus moksleiviai juos lengviau įsimena. Grupių darbo rezultatais pasidalijama su visa klase (dažniausiai išrinkus vieną atstovą), palyginami grupių gauti rezultatai. Ekskursijų vadovė išryškina ir susistemina išsakytas svarbias mintis, papildo turimą informaciją. Šis mokymo būdas yra susijęs su atradimo metodu: mokiniai patys turi suformuluoti savo idėjas, principus ir sprendimus, o ne perimti juos iš ekskursijų vadovės. Ši metodika gerai padeda pritaikyti mokinių įgytas žinias naujiems dalykams suprasti ar naujiems įgūdžiams susidaryti. Be to, diskusijų metodas lavina iškalbą. Nuomonių susidūrimas skatina ieškoti naujos informacijos, pažiūrėti į objektus ar įvykius kitu rakursu, keisti mąstyseną ir iš naujo spręsti ginčą.
Edukacinės programos dalyvio atsiliepimas: „Tiesą pasakius, nelabai norėjau važiuoti. Muziejuose dažniausiai nebūna įdomu; aš važiavau nelabai noriai, galvojau, kad tenai bus nuobodu, o dar lauke pliaupė lietus. Tačiau išėjus iš muziejaus, nuotaikos jau nebegadino vis dar žliaugiantis lietus, o įspūdžių užteko ilgam; šiek tiek gaila, kad viskas vyko tik valandą ir reikėjo važiuoti namo; visi suprato, kad ekskursija eina galop, nežinau, kaip kitiems, tačiau man pasidarė liūdna. Nebenorėjau palikti tos įspūdingos vietos ir nutraukti ryšio su praeitimi.“
Trukmė apie 1 val. 30 min.