Rašytojui, humanistui Juozui Grušui visuomet rūpėjo jaunimo tema. Autorius savo kūryba, ypač tragikomedija „Meilė, džiazas ir velnias“ siekė atskleisti laikmečio piktžaizdes (jaunų žmonių priklausomybės, agresyvus elgesys, smurto proveržiai, prievarta, pakrikę santykiai su tėvais, pragaištingas nihilizmas ir kt.), kėlė sudėtingas etines problemas, pasižymėjo apibendrinimų platumu, emocijų ir minties aštrumu, subtilia psichologine analize. Iki šiol aktualus jo deklaruojamas troškimas kovoti „už žmogų, jo pilnavertiškumą ir taurumą, už aukštas moralines normas ir principus gyvenime“.
Edukacinės programos „Bėk, Beatriče“ veiklos eiga: ekskursija po muziejų, aktyvus klausymasis, aktyvus teatrinės ekspozicijos tyrinėjimas, klausimų formulavimas ir pateikimas edukatoriui, pažintis su vaizdo ir garso medžiaga, asmeninės kūrybinės užduoties įgyvendinimas (pagal gautą dramos tekto ištrauką sukurti ir žodžiu pristatyti literatūrinę miniatiūrą) mokinių įsitraukimas į prasmingą komunikaciją (diskusiją „J. Grušo tragikomedijos „Meilė, džiazas ir velnias“ ne / aktualumas“) su bendraamžiais, pedagogais ir edukatoriais, veiklos vertinimas.
Nagrinėsime temas, pabrėžiančias laikmečio kontekstą, socialines ir biografines kūrinio „Meilė, džiazas ir velnias“ atsiradimo aplinkybes, gilinsimės į autoriaus pasaulėžvalgines intencijas.
Programa „Bėk, Beatriče“ siekiama supažindinti moksleivius su populiariausia J. Grušo pjese „Meilė, džiazas ir velnias“, žanriniais ypatumais, jos inscenizacijomis, akcentuojant kūrinio aktualumą.
V. Stanionio nuotrauka