Maironio lietuvių literatūros muziejus
  • Versija neįgaliesiems
  • Versija neįgaliesiems
23
rugsėjo
2017
Paslaugų kainos
Paslaugų užsakymas
Darbo laikas: II–VI 9.00–17.00

TEPIEŠIA VAIKAS „SAVO“ VABALĄ

Mokinys ne indas, kurį reikia užpildyti, bet fakelas, kurį reikia uždegti.

                                                                                                                                        senovės romėnų išmintis

Tokiu devizu tiki su jaunuomene kūrybiškai bendradarbiaujanti dailininkė Vita Voverienė, kuri birželio 23 d. Sruogų namus aplankė su savo Dailės studijos auklėtinėmis Saule, Gabija, Auguste, dvejomis Urtėmis, Vasare, Tėja, Vytaute, Emilija, Paulina... Piešimo objektais pasirinktinai tapo vasarėjančio muziejaus sodo fragmentai. Svarbiausia patirtis – tai, kad mergaitės pirmą kartą piešė lauke ant molbertų. Straipsnyje „Tepiešia vaikas „savo“ vabalą“ dailininkė komentuoja, kad „labai svarbu vaikus supažindinti su spalvų gausa aplinkoje. Paklausus, kokios spalvos yra dangus, mokytojas sulauks atsakymo – mėlynas, o debesys – balti. Tačiau dangus ne tik mėlynas. Jis gali būti ir rausvas, ir gelsvas, ir  violetinis, ir raudonas, o kur dar debesų spalvos. Visa tai reikia pateikti vaikams konkrečiais pavyzdžiais  ir  stebėjimu. Žolė – žalia, bet kokio įvairaus žalumo... Kokie skirtingi augaliukai, kokių įvairių spalvų gėlytės. Kartais pieva tampa geltona nuo pienių žydėjimo, mėlyna – išsiskleidus žibutėms. Kokios spalvos medžio kamienas? Ne, ne rudas. Išėjus kartu į kiemą, vaikai įsitikins, kiek daug spalvų ir atspalvių turi medžio kamienas – ir pilkas, ir rusvas, ir violetinis, ir žalsvas... O kaip gražiai viena spalva įsilieja į kitą. Toks natūralus gamtos stebėjimas žiniomis praturtina vaizduotę, plečia kūrybines vaikų galimybes.“ Dailės studijos auklėtiniai mokomi piešimo, tapybos, grafikos, kompozicijos, proporcijų suvokimo, spalvų teorijos, raiškos technikų įvairovės... Didžiausią dėmesį skirdama kūrybinio mąstymo ir saviraiškos ugdymui, dailininkė įsitikinusi, kad „nėra nekūrybingų vaikų, skiriasi tik jų kūrybinė patirtis. Kiekvienas vaikas pasižymi savita vaizduote, intuicija, kūrybiškumu, atmintim. Su vaiko individualumu siejamas jo kūrybiškumo ugdymas. Kiekviename kūrybinės raiškos etape  vaikas turi būti  skatinamas ieškoti naujų raiškos sprendimų, kurie atitiktų  jo naują  požiūrį, patirtį, keistų jau esančią, išmoktą, leistų eksperimentuoti.“
Dėkojame už drauge praleistą laiką, buvo smagu „pasidalyti“ muziejaus sodo vabalais.

Parengė muziejininkė Vaida Bareišaitė 

Visa galerija
Atgal